У Женеві відбулася прем’єра електричного хетчбека Renault 5
Нова модель має дизайн у стилі однойменного концепту 2021 року, три силові установки на вибір і вперше в історії французького бренду отримала підтримку ChatGPT. Віртуальний асистент Reno, вбудований в бортову систему Renault 5, може розповісти про основні функції автомобіля і надати розгорнуту відповідь практично на будь-яке питання. Європейські продажі “п’ятірки” розпочнуться до кінця цього року.
Головною світовою прем’єрою Renault на Женевському автосалоні став електричний хетчбек 5. Європейські продажі моделі почнуться вже цього року. Початкову ціну французи обіцяють утримати в районі 25 тисяч євро, хоча на старті запропонують дорожчі версії: Techno і Iconic Cinq. Обидві будуть оснащені батареєю ємністю 52 кіловат-години (пізніше в гаму додадуть акумулятор на 40 кВт-год), а також отримають особливий декор і багатий перелік стандартного обладнання. Для Techno це мультимедіа OpenR Link із нативною підтримкою сервісів Google та індикатор заряду батареї на капоті, для Iconic Cinq – двокольорове забарвлення кузова та автопаркувальник.
Базується Renault 5 на новому “візку” AmpR Small, що являє собою подальшу еволюцію CMF-BEV. Передня підвіска хетчбека адаптована від Clio/Captur, ззаду використовується “багатоважіль”. У поєднанні з “короткою” рульовою рейкою все це наділяє електрокар керованістю на рівні розташованого вище в ієрархії Megane E-Tech. Окремої уваги варта і гальмівна система. У ній педаль гальма не пов’язана з гідравлікою, а віддавати пріоритет рекуперації або ж задіяти звичайні колодки вирішує електроніка. Причому перехід для водія практично непомітний.
Привід у Renault 5 передній. Силових установок три на вибір: потужністю 70 (95 к.с., 215 Нм), 90 (120 к.с., 225 Нм) і 100 кіловат (150 к.с., 245 Нм). Батареї зібрані з осередків типу NMC (нікель-марганець-кобальт), підтримують заряджання з потужністю до 100 кіловат, можуть віддавати енергію назад у магістральну мережу і дають змогу проїжджати до 400-500 кілометрів залежно від ємності. Найпотужніший електрокар розганяється до першої “сотні” швидше за вісім секунд, з 80 до 120 кілометрів на годину – за сім. Максимальна швидкість – скромні 150 кілометрів на годину.
Щодо дизайну, то Renault доволі успішно перенесла ретростилістику оригінальної моделі у XXI століття, розбавивши її антропоморфними та “емоційними” елементами: LED-фарами з модулями-“зіницями” та індикатором заряду батареї на капоті з цифрою “5”, що спалахує під час наближення водія. Невеликий спойлер на даху і “зарубки” на ліхтарях – частина аеродинамічного опрацювання концепту дворічної давності. Вони оптимізують потік повітря вздовж кузова і додають кілька кілометрів до загального запасу ходу.
Салон Renault 5 – данина поваги омологаційному R5 Turbo. Графіку і саундтрек для систем електрокара розроблено спільно з композитором Жан-Мішелем Жарром та Інститутом дослідження і координації акустики і музики. Крім того, вперше в історії марки машина оснащена віртуальним асистентом Reno, підключеним до штучного інтелекту ChatGPT. Для оббивки сидінь на деяких версіях використовується денім, витканий з поліестерових ниток, отриманих після переробки старих пластикових пляшок. Кермо і теплоізоляція зроблені з матеріалів на основі біосировини.
У питаннях зниження шуму Renault теж не пішла на компроміси. Лобове скло – акустичне, між підлогою і батареєю укладено так званий smart cocoon – абсорбент нового покоління, як у Megane E-Tech. Нарешті, близько десяти децибелів знімає підвіска електромотора, яка гасить вібрації, використовуючи вагу зарядного пристрою. У продаж “п’ятірка” надійде восени 2024 року. Деякі функції будуть доступні не відразу і не у всіх країнах. З літа 2025-го і сам електрокар, і батареї збиратимуть на заводі в Дуе, одному з виробничих майданчиків оригінального Renault 5.